23948sdkhjf

Dagligvaregigant presser prisen på over 300 produkter

Over 300 produkter inden for personlig pleje hos dagligvarekoncernen Salling Group presses ned i pris. 

Det skriver B.T

Der er tale om blandt andet tandpasta, shampoo, barberblade hos koncernens Føtex- og Bilka-butikker - og det gennemsnitlige prisfald lyder på mellem 22 og 23 procent, oplyser Salling Group. 

Men prisnedsættelserne er ikke et resultat af positive forhandlinger med kædernes leverandører - i stedet er det Salling Group selv, der betaler prisforskellen. 

- Vi betaler for det af egen lommen, men jeg håber da, at lavere normalpriser vil betyde, at vi kan sælge et større volumen af de her varer, og på den måde også gå tilbage til vores leverandører og forhandle nogle endnu bedre priser til vores kunder, siger Morten Møberg, der er direktør i Føtex. 

Han tilføjer, at Salling Group regner med at lancere flere prisnedsættelser efter sommerferien - men hvilke specifikke varegrupper, der er tale om, vil han ikke ud med.

- Vi investerer i at hjælpe vores kunder i en tid, hvor husholdningsbudgetterne stadig er udfordrede, tilføjer administrerende direktør i Salling Group, Anders Hagh, på sin Twitter-profil. 

Føtex lancerede tilbage i maj måned også et selvstændigt tiltag - kaldet Discountpris - som sænkede priserne på over 500 produkter. 

- Det er vigtigt for os, at vi kan imødekomme vores kunders ønsker og behov på bedste vis. Med ‘discountpris’ på mere end 500 dagligvarer sikrer vi nu, at vores priser altid matcher vores discountkollegaers, som en yderligere garanti for vores i forvejen gode priser, udtalte Morten Møberg dengang

Prisnedsættelserne på dagligvaremarkedet blev skubbet i gang af Lidl tilbage i marts måned, og efterfølgende har også Coop og Dagrofa fulgt trop ved at sænke priserne på en række mejeriprodukter. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.731